חלקי חילוף לטרקטורונים – חשוב לדעת

בקצרה, טרקטורון, הינו כלי תחבורה בעל 4 גלגלים אשר הנהיגה בו מתבצעת על ידי כידון, כמו אופניים. הישיבה בכלי רכב זה, דומה מאוד לאופנוע. במרבית מהמקרים, טרקטורונים, הינם בשיטת הנעה כפולה, 4X4. 

הרבה מהצרכנים, עושים שימוש בחלקי חילוף "יד שניה" במטרה לקזז בעלויות ולחסוך מאות שקלים. בדף זה, תקבלו את כל המידע שאתם צריכים לפני הרכישה: מאיפה ניתן לרכוש והאם באמת ניתן להרכיב לבד.

קניית חלקי חילוף לטרקטורונים – מאיפה ניתן לרכוש?

קניית חלקי חילוף או רכיבים מסוימים לטרקטורונים ניתנת במוסכים פרטיים לטרקטורונים, חנויות לחלקי חילוף לטרקטורונים, חברות המתמחות ביבוא והפצה של חלקי חילוף, ואפילו באתרי אינטרנט מקוונים. שימו לב: חלקי החילוף לטרקטורונים יכולים להגיע כחדשים וכיד שניה לפי העדפתכם. 

אם זאת, חלקים חדשים, יהיו בתמחור שונה מהרגיל, יקרים ב־20% לפחות. את הרכישה יש לבצע כמו כל רכישה אחרת: בדיקת המלצות וביקורות של החנות, השוואת מחירים של חלקי החילוף, ומחקר השוואתי וסקרי שוק רלוונטיים. כמו כן, לנוחיותכם, ניתן לבצע את הרכישה ממש מכאן: https://bigparts.co.il.

לאחר הקנייה – האם ניתן להרכיב לבד את חלקי החילוף?

לאחר הקנייה או לפניה, בטוח עולה לכם השאלה הבאה: "האם אני יכול להרכיב לבד?" התשובה היא, מחולקת. הרכבת חלקי החילוף דורשת עבודת כפיים רבה, מאמצים מסוימים, וידע נרחב על הטרקטורון. 

כיום, כמעט כולם מכירים את הכלי שלהם כמו את כף ידהם, ולכן, ההרכבה נוטה להיות פשוטה הרבה יותר. כמו כן, לשם ההרכבה, בשיטת "עשה זאת בעצמך" תוכלו למצוא הרבה מדריכים באינטרנט, באתרים מקוונים, ברשתות החברתיות, ואפילו באתרי הווידאו, כמו יוטיוב (YOUTUBE). בקיצור, אם תרצו אין זו אגדה. 

אם זאת, ולמרות הכל, לא כולנו ברי המזל. אם בכל זאת אתם מסתבכים במשהו, תמיד תוכלו לפנות אל החנות או המוסך שבה רכשתם את חלקי החילוף, לבקש התקנה, או לפנות לגורמים חיצוניים. שימו לב: דבר זה, כרוך בעלות כספית נוספת, בנוסף לעלות החלק. 

התקנה או הרכבה מצד גורם שלישי תהיה כרוכה בתשלום. ללא ספק, הרכבה עצמית תחסוך כסף. אם זאת, היא כרוכה גם בסיכונים משמעותיים וכספיים.

איך לבחור ציוד מיגון לרכיבת אקסטרים?

איך בוחרים חלקי חילוף – זה מה שאתם צריכים לדעת

המחירים של חלקי חילוף בישראל מתומחרים לפי סוג החלק, זמינותו במלאי, וסוג הרכב שאליו הוא מיועד. ייתכן שהמחירים יתומחרו גם לפי מדד המחירים לצרכן ורמת הקושי בהשגתו. חלקים "נדירים" או קשים להשגה, יתומחרו במחירים גבוהים מהרגיל. בחירתם של חלקי החילוף מתבצעת לפי מספר פרמטרים:

  1. השוואת מחירים וסקרי שוק – תחילה, יש להבין באיזה חלק מדובר, מה אנחנו צריכים. לאחר מכן, יש להריץ עליו חיפושים בגוגל, לבדוק סקירות, סקרי שוק מקדימים, ולהכין את עצמינו לשיעורי הבית המפרכים: השוואת מחירים. בצעו את החלק הזה בצורה רצינית, אידיאלית, ונכונה.
  2. בדיקת המלצות וביקורות של הלקוחות – במטרה להשיג את העסקה הטובה ביותר, הקדישו מחשבה רבה בקריאת ביקורות וחוות דעת של הלקוחות אודות חלקי החילוף, וכן, אודות החברה. בדיקה זו, נועדה, לבדוק את אמינות החברה, השירות, ושביעות רצון הלקוחות מהרכישה. בדיקת המלצות וביקורות משפיעות יניבו לנו תמונה כוללת אודות איכות המוצר, תפקודו, ועמידותו.
  3. תו תקן ופיקוח של משרד התחבורה – כדאי ומומלץ לבחור בחלקי חילוף אשר מוגנים בתו תקן, מפוקחים על ידי משרד התחבורה, ומוגנים ברישיונות מסחריים. קבוצה של מוצרים אלו, יניבו לנו את האיכות הגבוהה ביותר, את העמידות לאורך זמן רב, ואת הגנת הצרכן. לכן, תו תקן, ממש חשוב.

בנוסף, כדאי להתייעץ עם מוקדי השירות והמכירה של החברות, להתייעץ עם גורמים חיצוניים, ומשפחה. באמצעות שלושת הפרמטרים שציינו קודם לכן, תדעו כיצד לבחור את חלקי החילוף הטובים ביותר. זה הזמן למלאכה, לפנינו הרבה עבודה, ושיעורי בית שצריכים להתבצע. אזהרה: אל תקנו מוצר באופן אקראי.

אלמוג קינן

כותב המאמר: אלמוג קינן

כחובב רכבים חשוב לי להביא את כל המידע על סוגי הדגמים השונים שישנם כיום בשוק. כמו כן הרבה מהרכבים באתר הם רכבי עבודה, ישנם הרבה סוגים של טרקטורי משא ורכבי שטח.