ככל שהשוק של רכבי באגי ושל טרקטור משא מתרחב אנשים רבים קונים רכבים חדשים ובמקביל מוכרים את הרכבים הקודמים שלהם. אותם רכבי שטח משומשים בהחלט יכולים להיות עסקה מצויינת ומשתלמת. בפלטפורמות השונות שקיימות כיום תוכלו למצוא מבחר רחב של רכבי באגי ושל טרקטורי משא שעליכם לסנן ולפסול מתוכו את הרכבים שאינם מתאימים לצרכים או לסטנדרטים שלכם.

חשוב מאוד לבצע מחקר מקדים טרם הקנייה על מנת להכיר את המחיר ואת הנתונים הטכניים של הרכב, אך חשוב עוד יותר הוא להבין את מצב הכלי כאשר אתם מגיעים אל המוכר לראות אותו. לכן, הכנו לכם מדריך מקיף שיעזור לכם לבחון את הרכב בעין מקצועית יותר.
שלב 1: נסיעת מבחן
הצתת מנוע: ברגע שסובבתם את המפתח והפעלתם את המנוע, הוא אמור לפעול מייד. במידה והמנוע לא מניע או שלוקח לו זמן זוהי בהחלט סיבה לדאגה.

עשן: ברגע שהמנוע עובד, ואתם רואים עשן רב יוצא מפתח האגזוז זהו בהחלט סימן רע לתיקונים והוצאות כלכליות נוספות בעתיד.

החלקה: במבחן הנסיעה שלכם אם רצועת ההילוכים מרגישה כאילו היא מחליקה, ברוב המקרים זה אומר כי דרושה רצועה חדשה. רצועה היא מוצר זול להחלפה, אך שימו לב כי הבעיה היא באמת ברצועה ולא במצמד, בתיבות הילוכים אוטומטיות אם המצמד מרגיש כאילו הוא מחליק זאת בהחלט הולכת להיות הוצאה גדולה מאוד עבורכם.

מהירות: אם הרכב מרגיש כאילו אינו מצליח לספק את הכוח שהמנוע שלו אמור לספק, תתחילו לחפש רכב אחר.

יציבות: אם הנסיעה אינה מרגישה יציבה, ישרה ובשליטה מלאה זהו לרוב סימן לבעיה במערכת המתלים או במערכת ההיגוי.

בלמים: בלמים הם חשובים מאוד, למרות שתיקון בלמים אינו סיפור יקר במיוחד שימו לב כי הדוושה מרגישה חזקה. אם לא, סימן שיהיה דרוש תיקון.
שלב 2: מוכר לא אמין
אתם בשליטה על העסקה והמוכר צריך לתת לכם לבחון את הרכב ולשאול כמה שאלות שאתם רוצים. אל תחששו לשאול לגבי היסטוריית התיקונים של הרכב, עבור מה השתמשו בו וכמובן לגבי התחזוקה השוטפת שלו.
חלק מהמוכרים ינסו להסתיר את השימושים שלהם ברכב ואת צורת הנהיגה שלהם. אתם צריך להוציא את המידע הזה בצורה אלגנטית ומתוחכמת על ידי שאילת שאלות.
שלב 3: בדיקת שמן
תמיד בדקו את השמן ברכב, לא משנה אם הרכב כמעט חדש לחלוטין הוציאו את מקל השמן החוצה והריחו אותו. אם השמן נראה חדש אבל מריח רע, זה יכול להיות סימן לבעיית מנוע רצינית. אם השמן מעט מלוכלך אבל אינו מריח רע אז כנראה שהכל בסדר. הביטו במסנן השמן ובחנו את מצבו, זה יכול לרמוז לכם על אופן התחזוקה של הרכב.
שלב 4: בדיקת מערכת קירור
עם נוזל הקירור ברכב הוא בכל צבע אחר שאינו ירוק או כתום יכולה להיות בעיה רצינית. אם הנוזל נראה דליל במיוחד גם זה סימן אזהרה רציני. מים רגילים אינם מתאימים לשימוש בתור נוזל קירור עבור מנוע אלומיניום והוא יגרום ליצירת קורוזיה במנוע.
שלב 5: בדיקת מיכל הדלק
זוהי לרוב בדיקה פשוטה, רחרוח מהיר של מיכל הדלק ובדיקה האם יש ריח מעופש. ריח מעופש מסמן על בעיה בקרבורטור או במערכת הזרקת הדלק.
שלב 6: בדיקת צירי הרכב
לרוב רכבי שטח בעלי מצב נהיגה 4×4, בדקו את צירי הרכב האחוריים והקדמיים והחיבורים, האם הם קרועים ובלויים במיוחד. זה יכול לסמל על נסיעה קשה מידי עם הרכב ויש להחליפם.
שלב 7: בחנו את המסגרת
חשוב לבדוק את מסגרת הרכב, האם יש סדקים או כיפופים שונים שלא אמורים להיות. פגיעות קשות יכולות להיות מכוסות על ידי פלסטיקה חדשה ותיקונים קוסמטיים.
שלב 8: עזרה בקנייה
אם אין לכם רקע טכני כדאי מאוד שתשלמו למכונאי רכב מומחה שיתלווה אליכם או שתקחו את הרכב אליו לבדיקה. העלות היחסית קטנה של בדיקת מומחה יכולה לחסוך לכם הוצאות של אלפי שקלים בעתיד. בדיקה במכון בדיקה מוסמך ואמין תאפשר בדיקה מלאה ומקיפה של הרכב ויתנו לכם מפרט מלא של תוצאות הבדיקה.

לסיכום, קניה של טרקטור משא או של רכב באגי שטח יד 2 יכולה להיות עסקה משתלמת במיוחד. חשוב לדעת על אילו פרמטרים לשים דגשים כדי שתוכלו לבצע בחירה נכונה ויהיה לכם כלי במצב טוב שישרת אתכם במשך שנים רבות.