טיפים לרכיבת שטח בטוחה

ישראלים רבים נהנים מרכיבת שטח שמכניסה להם המון אדרנלין . יש הבדל מהותי בין רכיבה באופנוע או ברכב בכביש סלול שבו הנסיעה היא במקרים רבים די אחידה, מול רכיבת שטח שבה נחשפים לנופים מרהיבים ולדרכים מאתגרות שכוללות עליות, ירידות, סלעים, פיתולי דרך, עצים ועוד. כל מי שהתנסה בקטגוריה זו מודע לקושי דקה אחר דקה ולכן כל הנהיגה מתבצעת תוך מתן תשומת לב עצומה לכל מה שקורה בנתיב הנסיעה. 

הזהירות היא הנושא העיקרי של רכיבת שטח ולכן כל רוכב אופנוע מודע לצורך האקוטי של חבישת קסדות לאופנועים לאורכו של כל המסלול. ההגנה של הקסדה שמותאמת לרכיבה מסוג זה היא רוחבית והיא מיוצרת תוך שימוש בחומרים מיוחדים ובטכנולוגיות חדשניות כדי להעניק לכל רוכב הגנה מלאה. הצורה של כל אחת מהקסדות היא אווירודינמית כדי שהיא תוכל לתת את המענה הדרוש לרוכב בכל תרחיש של רכיבה עם מהמורות בדרך ובמקרה של חלילה נפילה על אבנים, כורכר ובכל מקום אחר. 

רכיבת שטח ברחבי ישראל 

אף על פי שמדינת ישראל היא קטנה יחסית, יש בה שטחים עצומים שמתאימים לרכיבת שטח בכל רחבי הארץ. יש דרכים מפותלות בתוך יערות וחורשים, דרכים שהן הרריות וכוללות עליות ומורדות ודרכים מיוחדות כמו אלו בסביבת ים המלח. כל מי שמתכוון לנהוג רכיבת שטח חייב להיות ערוך לכך עם ציוד נכון שיגן עליו.

ציוד הכרחי לכל רוכב 

לפני כל רכיבת שטח האופנוען מכין את כל הציוד בדרוש לו ומרכז אותם בתוך תיק ייעודי כדי לא לשכוח פריטים חשובים. הרכב הציוד משתנה בין רוכב לרוכב אך יש כמה מוצרים בסיסיים שאי אפשר בלעדיהם וזאת לאור המסוכנות של הנסיעה בתנאי שטח. הפריט החשוב ביותר הוא הקסדה שמותאמת באופן מדויק לגודלה של הגולגולת והיא אוחזת היטב את כל היקף הראש. בדרך זו הקסדה לא תיפול במהלך הנפילה, אלא תישאר מקובעת על פני הראש ותגן עליו מכל מכה.

מעבר לכך כל רוכב דואג שיהיו לו משקפי אבק שיאפשרו לו ראייה מלאה בשטח, כפפות מלאות, גרבי רכיבה ייעודיות, חליפות סערה על פי תנאי מזג האוויר, מגני מרפקים, מגני ברכיים, מגיני צוואר, חליפת לחץ ומגן חזה. הימצאותם של כל הפריטים האלו יוצרת את מלוא המעטפת הנחוצה עבור רכיבת שטח כדי שיהיו מינימום של פציעות בעת הנפילה או חלילה תאונת דרכים.

רכיבה בטוחה 

רכיבת שטח אינה עניין של מה בכך ויש לבצע אותה באופן מדורג תוך למידה על אופן הרכיבה הנכונה כדי למנוע נפילות או החלקות. קיימת חשיבות גם לנהיגה מחושבת ואיטית בתחילת הדרך ורק לאחר שהנהג מודע לתנאי השטח ולמסוכנות במיקומים השונים, הוא יגביר מהירות רק היכן שהדבר אפשרי. בדרך זו הוא יגן על עצמו מפני תרחישים בעייתיים.