איך להפוך כל רכב לרכב שטח

אם אתם תוהים איך להפוך כל רכב לרכב שטח, אז קודם כל נדגיש שזה לא ממש אפשרי. אפשר לצייד ולאבזר רכב פרטי כדי שיוכל לנוע טוב יותר בשבילים, אבל רכב שטח הוא רכב שטח ופרייבט הוא פרייבט. ובכל זאת, מה האבור שניתן להתקין ברכב כדי שיוכל לנסוע טוב יותר בשטח?

הרבה מכוניות מיוצרות על מנת להימכר כרכבי שטח, בתור רכבי SUV, פנאי ואפילו ג’יפונים עירוניים. רכבים אלו מתוכננים עם מרווח קרקע גבוה יותר, מה שנקרא גם “גובה גחון”. ואם יש לכם רכב פרטי שאתם מעוניינים להפוך לרכב שטח, ישנם כמה שינויים שניתן לבצע במכונית על מנת להפוך אותה לרכב שמסוגל להתמודד עם שבילים שונים בשטח. בין אם אתם מחפשים רכבים מסחריים למכירה מבית ליסקום או רכבי שטח, המידע הבא עבורכם. 

להפוך רכב פרייבט לרכב שטח

קודם כל, אתם יכולים להגביה את הרכב ובכך לרווח את מרווח הגחון שלו, מה שיאפשר לכם לנסוע בשבילים בצורה טובה יותר ובטוחה. כמו כן, אתם יכולים להתקין צמיגים במידה גדולה יותר מאשר מה שיש לכם במקור, מה שכמובן יצריך את האישור של משרד הרישוי. 

בנוסף, התקנת כננת או וו גרירה לשימוש בשטח גם אפשרית, מה שתצטרכו גם כן לשנות במשרד הרישוי וברישיון הנהיגה שלכם. חשוב לדעת, לא בכל רכב ניתן להגדיל צמיגים או להתקין כננת שטח. אם אין לכם את האפשרות החוקית לעשות את זה, הימנעו מכך. 

כמה דגשים לגבי רכבי שטח 

מכוניות מיוצרות בצורות ובגדלים שונים. בעוד שחלק מהמכוניות מיועדות ליעילות מרבית בדלק, חלק מהמכוניות בנויות לביצועים. חלק מהמכוניות אפילו בנויות להיות קלות ככל האפשר. וכאשר מייצרים רכבים שמיועדים להתמודד עם שטח, לוקחים בחשבון את המשקל של הרכב. 

לא שאנחנו ממליצים על זה, אבל חלק מהאנשים אפילו מחליטים להסיר פריטים שונים מהרכב כדי להקטין את המשקל ובכך להגביר את יעילות השטח של הרכב. עם זאת, משקל המכונית אינו הגורם היחיד שקובע את גודלה או הקטגוריה שלה, את היכולת שלה בשטח וכולי. מעבר לכך, יש את מערכת ההנעה אשר אחראית לרוב ביצועי השטח. 

ההבדל בין הנעה קדמית לבין הנעה כפולה

הנעה קדמית היא סוג של מערכת הנעה השולחת כוח לגלגלים הקדמיים של רכב, בעוד כי יש אנשים שמעדיפים 4X4 כי זה נותן להם יותר שליטה על הרכב שלהם בתנאי נהיגה קשים כמו שטח ובוץ. הנעה קדמית היא הפופולרית ביותר, והסיבה לכך היא שסוג הנעה זה מציע יעילות דלק טובה יותר מאשר רכבים עם הנעה אחורית או הנעת 4X4.

אם אתם באמת רוצים להפוך רכב פרטי לרכב שטח, אתם כנראה תצטרכו להחליף את מערכת ההנעה של הרכב, וזה משהו שאנשים לא עושים בדרך כלל. זהו אחד הפרויקטים הכי יקרים שתוכלו לעשות ברכב שלכם, מה שגם יצריך המון התאמות שונות שממש לא משתלמות.