השוואת דגמים בטווח מחיר זול: סידו VS ימאהה

בעשור האחרון חלה עלייה ניכרת במחירי אופנועי הים. יחד עם זאת חל ביקוש לאופנועי ים בעלי מחיר נגיש יותר, ככל שהשוק גדל יותר כך צצו דגמים זולים יותר גם של ימאהה ושל סידו. כאשר סידו הוציאו את הדגמים הקטנים והזולים ימאהה הוציאו בתגובה את סדרת ה – EX שלהם. לחברת קוואסאקי לדוגמא אין דגמים בטווח מחירים נמוך כזה. 

הדגמים הזולים של ימאהה ושל סידו הם אופנועי ים קטנים אך מתאימים לרכיבה של 2-3 רוכבים, תלוי בסוג הדגם. לשניהם מנוע תלת צילינדר קטן, הם אינם חזקים במיוחד אך הם בעלי קיבולת דלק גדולה המספקת רכיבה מהנה לאורך כל היום. 

סידו וימאהה זיהו את הפוטנציאל הגדול בשוק אופנועי הים הקטנים ואת הצורך בתוספת של כוח נוסף על מנת להפוך את חווית הרכיבה למהנה עוד יותר. שני המותגים קלילים וזריזים ומתאימים לרוכבים חדשים ולמנוסים. סידו יצרה את ה- Spark Trixx וימאהה יצרה בתגובה את ה EXR. 

השוואה בין ימאהה EXR לבין סידו Spark Trixx

באותו האופן בו סידו יצרה מהפכה בתחום אופנועי הים, עם אופנוע הים הזול והנגיש ביותר שהיה קיים אי פעם. הסידו מאפשר ביצוע פעלולים שונים, ביניהם עמידה והשענת המשקל לאחור ובכך לגרום לחרטום האופנוע להתרומם כלפי מעלה ולאפשר רכיבה מוטה במהירות נמוכה. 

לימאהה אין אפשרות לביצוע פעלולים כמו לסידו, אך ימאהה הכניסה את הטכנולוגיה החדשנית שלה שעזרה להפחית ממשקלו הכולל של הכלי ובכך גם שיפרה את ביצועי המנוע מבלי לשנות אותו. 

השוואה בין המנועים

סידו ספארק מגיע בשני דגמים לבחירה עם מנוע תלת צילינדר בנפח של 899 סמ״ק ו- 60 כ״ס או 90 כ״ס, דגמי הספארק Trixx מגיעים כולם עם 90 כ״ס.  ימאהה לרוב אינם מפרסמים נתוני כ״ס, אך מרכיבות מבחן ניתן להסיק כי המנוע תלת צילינדר בנפח של 1049 סמ״ק מספק בדגם של EXR בערך 110 כ״ס. שזה יותר מהמנוע הסטנדרטי של כל דגמי ה EX עם 101 כ״ס. 

למי יתאימו האופנועי ים של סידו וימאהה?

כפי שציינו קודם שני האופנועים של ימאהה ושל הסידו מתאימים לרוכבים מתחילים ולרוכבים מנוסים. שני האופנועים קלים לשינוע, קלים לתפעול ומהנים לרכיבה. הם אינם חזקים במיוחד ולמרות זאת מספקים חוויה טובה. בנוסף לכך אופנועי הים האלו משלבים בין נוחות לבין האפשרות לרכיבה בעמידה. בנוסף לכך המחיר הנמוך במיוחד הופך אותם למבוקשים במיוחד בשוק. 

יתרונות וחסרונות

הסידו Trixx מאפשר רכיבה מהנה והרמת חרטום כלפי מעלה כאשר הרכיבה מתבצעת במצב הנכון, ניתן לרכב עם חרטום האופנוע כלפי מעלה למשך דקה ויותר. 

גוף הסידו והחרטום עשויים פלסטיק קשיח ועמיד, אופנוע הים עמיד בפני שריטות וקל לתחזוקה. הסידו Trixx מציע מקום אחסון נוסף מלפנים בתוספת תשלום, אך הוא אינו יעיל במיוחד מאחר ואינו חסין מים. בנוסף קיימת מערכת סאונד בלוטוס׳ בכידון הקדמי, לרמקולים איכות שמע מצויינת, טובה יותר מכולם והיא ניתנת להורדה ופעילה כמערכת סאונד עצמאית הניתנת לטעינה. 

לימאהה EXR אין מערכת סאונד אופציונלית אבל הקונסולה שלו גדולה משמעותית מזו של הסידו וניתן להניח בה מגוון של אביזרים אישיים לרכיבה במהלך היום. ולמרות ששטח האחסון של ימאהה קטן מאוד זה עדיין טוב יותר מכלום. 

הימאהה מגיע עם מראה צדדית ומדרגת עליה אחורית, מה שמגיע בתוספת תשלום בדגמי הסידו. החלק העליון של האופנוע עשוי פיברגלס ושאר הגוף עשוי פיברגלס קל משקל. גימור הצבע שלו מבריק יותר ולכן גם נוטה יותר לשריטות. לימאהה סיפון אחורי שטוח המאפשר עלייה קלה ונוחה יותר חזרה על האופנוע ים, ומשטחי הרגליים בימאהה בעלי גימור מחוספס המעגנים את הרגליים היטב במקומם, לעומת גימור הסידו שנוטה להיות מעט חלקלק.

חווית הרכיבה

שני אופנועי הים האלו מגיבים היטב לשינוי זווית הגוף של הרוכב, יש להם זריזות שלא קיימת באופנועי ים גדולים יותר. אם אתם מחפשים רכיבה יבשה אז כדאי שתבדקו דגמים אחרים, מאחר ועל הסידו ועל הימאהה תצאו ספוגים במים.  

קל מאוד להישען יותר מדיי באופנועי הים האלה ולמצוא את עצמכם במים, כפי שצויין קודם העלייה חזרה על הימאהה קלה יותר לעומת הסידו, אך בהחלט תצליחו להתרגל לשני הדגמים במהירות.  הסידו מרגיש קל יותר מהימאהה והוא מספק רכיבה מהנה במיוחד, בימאהה ניתן להרגיש כוח רב יותר והאצה מהירה יותר מאשר בסידו.

בנוסף הימאהה מרגיש יציב יותר בתנאי שטח בינוניים. שניהם מצוידים באותו מנגנון של הילוך קדמי ואחורי, הימאהה מעט תגובתי יותר במהירויות נמוכות. לסידו כידון מתכוונן בהתאם לנוחות הרוכב, לימאהה הכידון מקובע במקום. 

באף אחד מהשניים לא קיים מצב שייט, נדרשת שליטה עצמית על המצערת בכל מהירות, גימור הגומי על הסיפון ובמרווחי הרגליים של ימאהה מספקים אחיזה טובה יותר לעומת גימור הפלסטיק חלקלק של סידו, יחד עם זאת מרווחי הרגליים בסידו גדולים יותר ומאפשרים תנועה ויציבות טובה יותר של הרוכב.  

גם ביצוע תעלול ה״ווילי״ של הסידו פשוט למדיי, על מנת להרים את החרטום מעלה במהלך הרכיבה יש להקפיד על יציבות מרבית של הגוף ושליטה במצערת, תוך מספר ניסיונות בהחלט תצליחו לתפוס את זה. 

למרות שלסידו מיכל דלק קטן יותר מזה של הימאהה ( קטן ב 66%), שני האופנועים האלו הם החסכוניים ביותר מבין אופנועי הים הקיימים בשוק, מיכל הדלק שלהם בהחלט מספיק לרכיבה מהנה לאורך זמן.

מפרט טכני

סידו Spark Trixxימאהה EXR
נפח מנוע899 סמ״ק, תלת צילינדר1049 סמ״ק
מיכל דלק7.9 גלון13.2 גלון
שטח אחסוןללאקטן לחפצים אישיים
מס׳ מקומות ישיבה2-33
מהירות מרבית80 קמ״ש80 קמ״ש