קומנדר 1000R

ליצירת קשר לחצו כאן:

Can-Am Commander 1000R תופס את מקומו בין רכבי הספורט. הקומנדור הוא רכב נהדר עבור מי שמחפש רכב שטח שעובד חזק בדיוק כמו שהוא מהנה.

חידושים ועידכונים

קומנדר 1000R עבר מהפך חיצוני מלא. במראה החיצוני הפך להיות דומה למאבריק X3. כל הדגמים הדו ותלת מושביים זמינים עם 100 כ״ס ועם מנוע נפח 976 סמ״ק. הסורגים של הקומנדר התרווחו כדי לאפשר אוורור וקירור טוב יותר של הרדיאטור. החוטם קוצר גם כן על מנת להגדיל את שדה הראייה. ארגז המטען בעל קיבולת נשיאה של 272 ק״ג ורעש מנוע בתוך תא נוסעים שקט יותר.

דגמים נוספים

הבחירה בדגם תלויה בצרכים של הנהג, מאחר וישנה קפיצה משמעותית במחיר בין הדגמים השונים. כל שלושת הדגמים של קאן אם מתחילים עם 100 כ״ס, אך החל מכאן ההבדלים הופכים להיות משמעותיים במיוחד. אם הצורך העיקרי שלכם הוא מטרות עבודה אז הדגם הבסיסי ברוחב 62 אינץ׳ מספיק בהחלט. אם אתם מתכננים לבלות זמן רב בנסיעות בשבילים ובשטח אז כנראה ששדרוג יהיה מומלץ עבורכם.

YouTube video

הדגם המשודרג של קומנדר  XT מציע מערכת מתלים ובלמים ארוכה יותר ב 15 אינץ׳. צמיגים גבוהים יותר על גלגלי אלומיניום אשר מגדילים את המרחק מהקרקע עוד יותר. בדגם המשודרג אף צג דיגיטלי מוגדל בגודל 7.6 אינץ׳, כננת מעל 2 טון, גג מלא בשלושה צבעים לבחירה.

הקומנדר XT-P שם דגש על שבילים מחוספסים והוא מגיע עם צמיגים גדולים בגודל 30 אינץ׳, גלגלי אלומיניום יצוקים בגודל 15 אינץ׳, מראות אחוריות. בנוסף קיימת הוא מאפשר נעילה מלאה של הדיפרנציאל הקדמי ומערכת להתאמת הדחיסה. כך שאם אתם חובבי טיפוס סלעים הקומנדור XT-P הוא בדיוק בשבילכם.

מנוע וביצועים

עם 100 כ״ס המנוע הופך לעוצמתי במיוחד. הזרקת דלק אלקטרונית מזינה את המנוע. תיבת ההילוכים כוללת טווח הילוכים גבוה ונמוך ובקרת מצב ירידה בגבעה. מצבי הנהיגה כוללים נהיגה דו גלגלית ו4×4 עם דיפרנציאל נעילה קדמי. הדגם XT-P הוא היחיד מבין שלושת הדגמים המאפשר נעילה מוחלטת של החלק הקדמי. 

התמודדות בשטח

דגמי הקומנדר מגיעים עם מערכת היגוי דינאמית שעוזרת לבלום זעזועים כתוצאה מסלעים ובורות. לקומנדר יש בסיס גלגלים ארוך מהממוצע אשר מגבירים את היציבות ואת המהירות שלו. למרות האורך הנוסף הוא מתפתל טוב מאוד ומכשולים גבוהים באמצע הדרך לא מהווים בעיה עבורו.

בלמים

דיסקים גדולים ברוחב 220 מ״מ וקליפרים דו בוכניים ניתן למצוא בכל אחת מהפינות. עוצמת הבלימה היא מעולה.

נוחות ויעילות

לא פשוט למצוא מושבים נוחים יותר עם מקום מספק לרגליים עבור הנהג ועבור הנוסעים. כל מערכות הבקרה והשליטה נוחים לשימוש וקריאה ונמצאים בהישג יד. תוספת של קצף סופג קול הפחית משמעותית את רעש המנוע בתוך תא הנוסעים.

נשיאה וגרירה

ארגז המטען של הקומנדור נוח לשימוש בזכות העזרה ההידראולית, הוא יכול לשאת משקל של עד 272 ק״ג ומתאם לגרירה באורך 2 אינץ׳ הוא תוספת סטנדרטית ברכב. בנוסף יש הרבה מקומות אחסון ברכב, מחזיקי כוסות ואף מקום אחסון מרשים נוסף לצד מושב הנוסעים.

אלקטרוניקה

הקומנדר מגיע עם מצב ספורט ומצב חיסכון בדלק הניתנים לבחירה בצורה אלקטרונית. דגם ה- DPS הבסיסי מגיע עם תצוגה דיגיטלית נאותה בגודל 4.5 אינץ ', בעוד שה- XT ו- XT-P מקבלים מסך 7.6 אינץ' הרבה יותר קל לקריאה כולל מקלדת. נתוני התצוגה כוללים מד מהירות, מד מרחק, דלק, הילוכים, מצבי ספורט/אקו, נורות חגורת בטיחות וחיווי 4×4, מחווני נעילה אחוריים, אבחון, שעון, מתח סוללה וטמפרטורת מנוע.

מפרט טכני

נפח מנוע976 סמ"ק
הספק מנוע100 כ״ס
אורך128.2 אינץ'
רוחב62 אינץ׳
גובה72 אינץ׳
מרחק מהקרקע12.5 אינץ׳
מיכל דלק10 גלון
קיבולת נשיאה272 ק״ג
קיבולת גרירה907 ק״ג
אלמוג קינן

כותב המאמר: אלמוג קינן

כחובב רכבים חשוב לי להביא את כל המידע על סוגי הדגמים השונים שישנם כיום בשוק. כמו כן הרבה מהרכבים באתר הם רכבי עבודה, ישנם הרבה סוגים של טרקטורי משא ורכבי שטח.

דגמי רכב שטח מומלצים