גייטור XUV835R

ליצירת קשר לחצו כאן:

דגם ה- John Deere Gator XUV835R הוא ספינת הדגל של חברת ג'ון דיר. זהו טרקטור משא בגודל מלא שמתעלה על דגמי הגייטור האחרים. מאחר והשוק מתחלק לרכבי שירות שנועדו לעבודה ולרכבי שטח הנועדו לשעשוע הגייטור הוא ברובו בקטגוריה הראשונה. 

הרכב זמין עם נהיגה אחורית, 4×4 ועם שישה גלגלים עם יכולת נשיאה של 453 ק״ג עם אפשרות בחירה בין גז, דיזל או חשמל. הדגם בגודל בינוני מאפשר נשיאה של 226 ק״ג, מצב נהיגה של 4×4 ואם אפשרות ל- 2 מושבים או 4 מושבים בתא הנוסעים. 

הדגם בגודל מלא הוא נועד לעבוד כמו משאית במקומות בהם משאית רגילה לא יכולה לעבוד. הרכב מסוגל לגרור עד 907 ק״ג, עם טווח הילוכים נמוך ונעילה דיפרנציאלית, כולל הגנה מלאה ממזג אוויר קיצוני ובקרת אקלים.

תכונות דומות לרכב

השיפורים החדשים בגייטור גרמו לו להידמות יותר לרכב מאשר לטרקטור בתכונות שלו. זה כולל את תיבת ההילוכים עם תוספת מצב חנייה, תצוגה דיגיטלי מורחבת, מעבר קל יותר בין הילוכים והגה כוח אלקטרוני. שני מתגים חשמליים אחראים למצב נהיגה 4×4 ולנעילה הדיפרנציאלית האחורית.

YouTube video

תכונות נוספות

54 כ״ס,מנוע בנפח 812 סמ״ק עם שסתום בעל שלושה צילינדרים. מצמד צנטריפוגלי, תיבת הילוכים רציפה המתאימה אוטומטית את יחס ההילוכים בהתחשב בעומסים כבדים, בוץ, גבעות תלולות וכו '. טווח הילוכים נמוך המציג מומנט מרשים ומספק.

אין דיפרנציאל מרכזי, אך ניתן לנעול את החלק האחורי. מלפנים יש דיפרנציאל נעילה אוטומטית המפיק את המירב מהאחיזה של הצמיגים הגדולים. 

מערכת הבלמים 

לגייטור זרועות בקרה מפלדה, בולמי זעזועים ובלמי דיסקים בכל ארבע הפינות, מוט המונע הידרדרות אחורית והגנה נוקשה מלפנים. 7.9 אינץ׳ של מערכת מתלים ובלמים המיועדת לספיגה של הזעזועים בתנאי שטח קשים. ומערכת ההיגוי מאפשרת שליטה נוחה וקלה ברכב בזמן סיבובים ופיתולים. 

כמה מהיר הגייטור XUV835R?

במבחנים שבוצעו על שבילי חצץ ועל כבישים סלולים, נמצא כי התאוצה הייתה מעט טובה יותר בכבישים סלולים, התאוצה הטובה ביותר נרשמה במצב נהיגה 4×4. המהירות המירבית של הגייטור מוצגת כ 72 קמ״ש אך במבחני נהיגה הרכב הגיע אך ל 85 קמ״ש. 

הגייטור מאיץ ל 80 קמ״ש תוך 16.8 שניות, שזאת תוצאה יחסית נמוכה מרכבים אחרים בקטגוריה.

יכולות בלימה ועיקולים

מרחק הבלימה בשבילי חצץ היה משמעותית קצר ממרחק הבלימה בדרכים סלולות, 26 מטר לעומת 38 מטר. נסיעה במעגלים בגייטור היא דיי מהנה, במצב נהיגה אחורי עם דיפרנציאל אחורי נעול הנסיעה מהנה במיוחד אך גם צורכת דיי הרבה דלק.

תכונות הגייטור

למרות הוספת אופציית פארקינג בהילוכים היא בהחלט ברכה עבור רבים, העובדה כי הוא נמצא בתחתית ההילוכים ואילו שאר ההילוכים וטווח ההילוכים הנמוך נמצאים למעלה יוצרת בלבול למי שרגיל לנהיגה ברכבים רגילים ואף גורמת להחלפת הילוכים לא נכונה. האיתותים אינם מתבטלים אוטומטית ויש צורך להפסיק את האיתות ידנית, התצוגה הדיגיטלית מסודרת למדיי, המפתח של הגייטור אינו חד כיווני, יש צורך לזכור את הצד הנכון בו יש להכניס אותו לשקע ההצתה ולמנעול הדלתות. זוהי גם הדרך היחידה לנעול או לפתוח את הדלתות, לא קיימת נעילה פנימית או כפתור נעילה.

תכונות מיוחדות נוספות

השמשה הקדמית יכולה להיפתח לחלוטין לרוחב, לחלופין ניתן לפתוח אותה מעט מלמטה על מנת לאפשר כניסת אוויר בזמן נהיגה. 

במידה ונתקלתם במכשול באמצע הדרך, ניתן לחבר אליו בקלות את מתאמי הגרירה הקדמיים של הגייטור ולהזיז אותו מהדרך. ניתן להוסיף כננת של מעל 2 טון בתוספת תשלום אשר מגיעה עם שלט רחוק. 

בנוסף לכך, הילוך החנייה בהחלט מצליח להחזיק את הגייטור במקום.

מערכת הנשיאה של הארגז מאפשרת פריקה וטעינה של מטען כבד. בנוסף כל מחזיק כוסות ומקום אחסון הנמצא בתא הנוסעים הפנימי מכיל פתח ניקוז.

האם כדאי לקנות ג'ון דיר גייטור XUV835R?

אם אתם צריכים רכב שיכול לשאת ולגרור משקלים כבדים ואתם זקוקים לרכב שיוכל לגשת למקומות אליהם רכב שטח רגיל אינו מצליח כנראה שזהו הרכב בשבילכם. הרכב יחסית צר ומאפשר גישה נוחה למקומות רבים ושבילים צרים.

אלמוג קינן

כותב המאמר: אלמוג קינן

כחובב רכבים חשוב לי להביא את כל המידע על סוגי הדגמים השונים שישנם כיום בשוק. כמו כן הרבה מהרכבים באתר הם רכבי עבודה, ישנם הרבה סוגים של טרקטורי משא ורכבי שטח.

דגמי טרקטור משא מומלצים