דף הבית / פולריס / ריינג'ר EV

ריינג'ר EV

    לקבלת הצעת מחיר והכוונה השאירו פרטים:


    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש באתר.

    הריינג'ר EV מצויין עבור מי שמתעסק בשטחים גדולים, מאחר והרכב הוא חשמלי הוא אינו פולט גזים כלל, לכן הוא מעולה לעבודה גם בחללים סגורים. לרכב הגבלת נסיעה של בין 56-72 ק״מ. הרכב ניתן לטעינה על ידי חיבור פשוט לשקע למשך כ- 8 שעות. הריינג'ר EV קיים בשוק כ- 10 שנים ומקבל ביקורות טובות מאוד.

    עדכונים וחידושים

    לאחרונה הריינג׳ר קיבל מושבים מפוצלים על מנת להגביר את נוחות הנסיעה. הנהג והנוסעים מבלים מושבים משלהם אך הם עדיין חולקים משענת, בסגנון ספסל.

    דגמים של Polaris Ranger EV

    ההבדל היחיד בין האפשרויות הקיימות הוא צבע הרכב, כך שבמידה ותרצו להקנות צבע הסוואה לרכב שלכם תוכלו לעשות זאת בתוספת של כ 600$.

    מנוע וביצועים

    מנוע אינדוקציה AC המופעל על ידי שמונה סוללות חומצת עופרת המפיקות 30 כ״ס. הסוללות יושבות מתחת למושבים. תיבת הילוכים ישירה יוצרת מעבר שקט בין הילוכים. הריינג'ר EV הרבה יותר שקט ממנוע על בסיס גז. הנהג יכול לבחור בין מצבי נהיגה – מצב נהיגה שונים ביניהם מצב דו גלגלי, כל הגלגלים ומצב דשא. בנוסף ניתן לבחור בין 3 מצבי כוח: גבוה- המיועד לנהיגה במהירות גבוהה, נמוך- במצבי טיפוס וגרירה ומצב מקסימום- המעניק טווח מקסימלי. 

    הריינג׳ר יסע בין 56-72 ק״מ במצב טעינה מלא  בהתאם לתנאי הנסיעה. מהירות מרבית של 40 קמ״ש. הסיפור המשמעותי כאן הוא דווקא המומנט המיידי שקיים בשפע.

    התמודדות בשטח

    הריינג'ר EV מצליח לעבור בין עיקולים ופניות חדות בדיוק נסיעה מפתיע. הוא מטפס במעלה גבעות תלולות ללא היסוס והנסיעה מהנה במיוחד. מערכת הבולמים ומרחק מהאדמה הם ממוצעים, אך רוב המשקל של הרכב יושב נמוך, כך הוא שומר על מרכז שיווי המשקל אופטימלי לצורך שליטה במערכת ההיגוי. למרבה האירוניה היגוי חשמלי אינו זמין בריינג'ר EV. כנראה בעקבות הצורך לחסוך בחשמל, למרות זאת מערכת ההיגוי לא קשה במיוחד. הצמיגים בקוטר 25 אינץ׳ אמנם לא גדולים, אך הם מציעים אחיזה מצויינת בתנאי האדמה בשטח.

    בלמים

    בלמי דיסק הידראוליים המצויידים בוכנות כפולות בכל ארבעת הגלגלים עוזרים לריינג׳ר לבצע עצירה מלאה ומהירה. בלם היד ברכב ממוקם בין המושבים.

    צריכת דלק

    הסוללה של הריינג'ר לכאורה תחזיק בין 56-72 ק״מ נסיעה. או זמן הפעלה של שעתיים בין הטעינות. מן הסתם טיולים לאורך כל היום אינם הצד החזק של ריינג'ר EV. בעלי ריינג׳רים רבים, בעיקר חקלאים ובעלי שטחים גדולים אחרים טוענים כי הם מרוצים מאוד מהטווח נסיעה אותו הריינג'ר מציע. התלונה היחידה מצדם הייתה בנוגע לגישה למכסה הסוללה לצורך העלאת רמת הנוזלים. ניתן לפשט את התהליך על ידי הוספת ערכת השקיית סוללה שעוצבה במיוחד עבור הריינג'ר  EV בתוספת של 300$.

    נוחות ויעילות

    תא הנוסעים אומנם פשוט אך מתאים לרכב דו מושבי מהסוג הזה. המושבים אינם מתכווננים, אך הם נוחים וממוקמים בגובה המאפשר כניסה ויציאה נוחים לרכב. את ההגה ניתן להתאים בגובה. באזור הדשבורד ניתן למצוא שטח אחסון בשפע, הכולל תא כפפות מרווח, מחזיקי כוסות, מקום אחסון מתחת למושבים המאפשרים אחסון ציוד גדול יותר.

    גרירה ונשיאה

    תא הנשיאה המופעל על ידי גז בגודל של 81×106 ס״מ. בעומק של 30 ס״מ. ניתן להעמיס עד 226 ק״ג וזה כולל גם את מערכת המטען Lock & Ride של פולריס. ישנן כמה נקודות עוגן לקשירת מטען בסביבת תא הנשיאה. קיבולת הגרירה מגיעה ל 670 ק״ג. התקן מתאם גרירה מגיע כסטנדרט ברכב.

    אלקטרוניקה

    תצוגת הדאשבורד כוללת שעונים דיגיטליים, תצוגת מצב נהיגה, אורך חיי סוללה ועוד. נורה מופעלת במקרה של התחממות המנוע יתר על המידה, הריינג'ר יכבה אוטומטית לפני שהחום יעלה לרמה שעלולה להזיק לרכב.  הסוללה ממוקמת בקדמת השלדה, כל שעליכם לעשות הוא להרים את מכסה המנוע ולחבר את התקע לשקע ביתי סטנדרטי. פולריס ממליצים להטעין את הסוללה בכל פעם שהיא יורדת מתחת ל 20%. הפנסים הקדמיים בעוצמה של 50w ופנסי הלד האחוריים מספקים תאורה נאותה למדיי.

    מפרט טכני

    מנוע48 וולט, יעילות גבוהה
    הספק מנוע30 כוח סוס
    אורך110 אינץ'
    רוחב58 ס״מ
    גובה73 ס״מ
    מרחק מהקרקע10 אינץ׳
    מיכל דלקN/A
    קיבולת נשיאה226 ק״ג
    קיבולת גרירה 670 ק״ג
    אלמוג קינן

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    כחובב רכבים חשוב לי להביא את כל המידע על סוגי הדגמים השונים שישנם כיום בשוק. כמו כן הרבה מהרכבים באתר הם רכבי עבודה, ישנם הרבה סוגים של טרקטורי משא ורכבי שטח.

    יצרני באגי וטקרטור משא פופולריים
    פולריס לוגו
    קוואסאקי לוגו
    קאן אם לוגו
    ג'ון דיר לוגו
    הונדה לוגו
    ימאהה לוגו