GP1800R HO

שיטת השיווק של ימאהה ידועה למדי. היצרן מייצר סדרה של אופנועי ים חזקים ומדהימים לרכיבה של שני נוסעים שמתלהבים מהביצועים ומנצחים כמעט בכל המירוצים, לאחר מכן הוא מפסיק את הייצור של אותם כלים, רק כדי להחזיר אותם שוב שנים לאחר מכן, ושוב לרגש את המעריצים שממתינים להנות מהביצועים. אותו סיפור קורה גם עם ימאהה GP1800R HO.

שידרוגים ותוספות של אופנוע ים ימאהה GP1800R HO

לא ניתן להגיד שה-Yamaha GP1800R הוא חדש לגמרי, מאחר ולא מזמן כלי השיט הזה בעצם היה         ה – VXR, הוא פשוט מותג מחדש ביציאה לשוק. עם זאת הוא כן עבר מספר שינויים שבכל זאת מבדילים אותו מהגרסה הקודמת שלו. 

הסיפון העליון עוצב מחדש, המושב מעוצב בהשראת מירוצים, כידון חדש ונוח יותר וארגונומיה משופרת. המושב הצר מרגיש נוח יותר בירכיים ומאפשר לרוכבים להשתמש בשרירי הרגליים החזקים כדי להגביר את היציבות והשליטה במהלך הרכיבה.

YouTube video

מרווחי רגליים עמוקים, רחבים יותר, אשר גם מתנקזים בעצמם מעודפי מים, הכידון המעוצב ניתן לכוונון וניתן להתאמה עבור רוכבים בגדלים שונים ולרכיבה בתנוחת עמידה או ישיבה. הפלטפורמה האחורית רחבה יותר וכוללת מדרגת עלייה רחבה וקפיצית יותר.

בנוסף לכך, האחסון גדול יותר ב-15%, בעיקר האחסון הקדמי הכולל פתח גדול יותר, מקום ייעודי לציידנית, תא כפפות גדול יותר ואחסון גדול עוד יותר מתחת למושב, אשר גם עמיד למים. תוספות נוספות כוללות את מערכת ה- Multi-mount של ימאהה עבור אביזרים כמו מצלמת גו פרו או GPS, אפשרות לחיבור מערכת סאונד בלוטות' עם רמקולים בכל צד של הקונסולה. תצוגת LCD צבעונית הנשלטת באמצעות טאצ׳, מערכת אבטחה דיגיטלית ובקרת כונן, המאפשרת לנהג להגדיר את המהירות המקסימלית. 

הביצועים של YAMAHA GP1800R HO

עם זאת, דווקא השינויים הפחות נראים לעין הם בעלי השפעה גדולה יותר על ביצועי האופנוע במים. מצב ה – Auto Trim מספקת שתי תכונות עיקריות. הורדה אוטומטית של החרטום כלפי מטה בזמן האטה כאשר מבצעים פניות חדות או פתאומיות, על ידי פעולה זו הוא מכניס יותר גוף למים ומאפשר תגובה אגרסיבית יותר לפני ששוב חוזר למצב הקודם.

ה – Launch Control מוריד באופן דומה את החרטום כלפי מטה, במהלך תנאי מים בהם האופנוע נזרק באגרסיביות, הוא מעלה את החרטום בחזרה כלפי מעלה כשצריך להחזיר את מצב הרכיבה האופטימלי להמשך הרכיבה.

YouTube video

בנוסף, ימאהה הוסיפו משאבת סילון משודרגת מפחיתה את המערבולות ומייצבת את זרימת המים. האופנוע עשוי מחומר הבנייה הקל ביותר של ימאהה ומפחית משמעותית ממשקלו הכללי של הכלי, דבר המשפר את היחס בין הכוח של האופנוע לבין משקלו.  

גם החלל הפנימי עוצב מחדש ומשנה את מרכז הכובד של כלי השיט על ידי הזזת מיכל הדלק בנפח של 70 ליטר מעט לאחור ונמוך יותר בגוף הספינה. התוצאה היא כלי שיט שמסתובב ומתפתל בצורה אגרסיבית יותר ומעניק תחושה זריזה יותר אופן כללי.

מה שנותר ללא שינוי הוא המנוע האמין והמוכח של ימאהה, ללא מגדש העל בגרסת ה-HO. עם 180 כ״ס, גוף האופנוע מציע את היציבות הידועה של ימאהה גם בתנאים קשים ויכולות סיבוב ופיתול מרשימות במיוחד. 

גם מערכת ה – RiDE נשארה כתכונה מרכזית, זוהי מערכת מצערת כפולה המשלבת את המצערת הימנית לתנועה קדימה עם ומצערת נפרדת לרכיבה לאחור. זוהי ללא ספק התכונה המבוקשת ביותר בשוק המאפשרת משחק ותמרון במהירות נמוכה ובאזורים צפופים. למרות שימאהה לא אוהבת לקרוא ל-Ride בלם הוא בהחלט מציע האטה מהירה כאשר מופעל במהירויות גבוהות.

מפרט טכני

נפח מנוע1812 סמ״ק, 4 צילינדר  
מיכל דלק18.5 גלון
שטח אחסון108 ליטר
מס׳ מקומות ישיבה3
אלמוג קינן

כותב המאמר: אלמוג קינן

כחובב רכבים חשוב לי להביא את כל המידע על סוגי הדגמים השונים שישנם כיום בשוק. כמו כן הרבה מהרכבים באתר הם רכבי עבודה, ישנם הרבה סוגים של טרקטורי משא ורכבי שטח.

דגמי אופנועי ים מומלצים