Ultra LX

קוואסקי אולטרה נשלט על ידי מנוע עם מגדש על, רוכשי Kawasaki Ultra LX מקבלים את כל אותן תכונות ה-Ultra של קוואסקי תמורת אלפי שקלים פחות, במידה והם מוכנים לוותר על מעט מכוח הסוס המטורף הזה. זהו מנוע שמוכיח את עצמו הרבה כיותר חסכוני בדלק וטווח נסיעה גדול יותר. ה- Kawasaki Ultra LX בהחלט מציע את אחת מחוויות הרכיבה המובילות בשוק אופנועי הים.

ביצועים של קוואסאקי אולטרה LX

YouTube video

גם מנועי ה-Ultra עם מגדש על וגם מנועי ה-Ultra ללא המגדש חולקים את אותה ליבה, מנוע עם צילינדר ארבע פעימות בנפח 1,498 סמ"ק של קוואסאקי, ההבדל הוא שמגדש העל ומצנן הביניים מוסיפים כוחות סוס נוספים וההספק מגיע ל 310 כ״ס לעומת דגם האולטרה LX עם 160 כ"ס .

ההבדל הזה משמעותי. אך, זה בעיקר תלוי בקהל היעד, קהל החובב ספורט ימי ימצא את ה-Ultra LX כאופציה טובה יותר לצורך גרירה, לא רק בגלל שהכלי יצרוך פחות דלק אלא גם בגלל תגובת מצערת הרבה יותר חלקה ופחות "מתעוותת".

תוספות ומאפיינים של KAWSAKI ULTRA LX

האופנוע הזה הוא בהחלט חסכוני בדלק, הרבה יותר נגיש מבחינת תקציב, והוא עדיין מאוד אולטרה… בכל המשתמע מכך. הגוף שלו מתמודד היטב כמעט בכל מצב של מים, החל מאגמים גדולים ועד לים הפתוח.

גוף ה-V העמוק שלו חותך את המים כמו סכין, כמעט אף פעם לא נזרק לצד או מגיב בצורה בלתי צפויה ושומר על הנוחות והביטחון של הנהג והנוסעים על המושבים. הוא גם מציג זריזות מרשימה של במים רגועים, מסתובב בפינות צפופות במהירות עם נטייה אינטואיטיבית פנימית ותחושה של כלי שיט קטן.

המושב המשודרג של קוואסאקי מדורג ומעוצב כך שהנהג נהנה מנוחות ברכיבה ממושכת כאשר הוא נעול על הכידון, המושב מספק תמיכה נוספת. הרוכב השני מקבל מקום מעודן יותר אך עדיין ייעודי בעוד שהנוסע השלישי נהנה מחיזוק משמעותי מאחור, כמו גם ידית אחיזה.

YouTube video

הכידון מסתובב לחמש זוויות שונות כדי להתאים את הנסיעה לגודל ולהעדפה של הרוכב, כמו גם להגברת נוחות הרכיבה בעמידה. תצוגת המסך נראית בקלות בשמש בהירה. ומרווחי הרגליים מרופדים היטב ומספקים טאחיזה טובה.

הדגמים החדשים ביותר של ה-Ultra מציעים רוורס אלקטרוני, דגם הבסיס Kawasaki Ultra LX עדיין מסתמך על כבל מכאני ומנוף בצד של הקונסולה. זה אמנם פונקציונלי אבל קצת יותר מסורבל ממערכת רוורס אלקטרונית מודרנית הכוללת ידית רוורס על הכידון. לדגם ה – LX חסרים גם בקרת שיוט ומצב שינה. עם זאת, הוא כולל מערכת שימושית למניעת גניבה. בנוסף יש גם מקום אחסון בשפע, וקיבולת דלק גדולה.

מפרט טכני

נפח מנוע1,498 סמ״ק, 4 צילינדרים 
מיכל דלק10.6 גלון
שטח אחסון227 ליטר
מס׳ מקומות ישיבה3
אלמוג קינן

כותב המאמר: אלמוג קינן

כחובב רכבים חשוב לי להביא את כל המידע על סוגי הדגמים השונים שישנם כיום בשוק. כמו כן הרבה מהרכבים באתר הם רכבי עבודה, ישנם הרבה סוגים של טרקטורי משא ורכבי שטח.

דגמי אופנועי ים מומלצים