GTR 230

אופנוע הים סידו GTR 230 נהנה ממנוע וגוף חדשים, השיפור החדש של הפלטפורמה מאפשר ביצועים טובים יותר, ה- GTR 230 הופך להיות יותר ביצועיסט, אך תוך כדי כך גם הופך ליותר רב תכליתי. הביצועים חדשים מגיעים בזכות מנוע 1630 ACE עם 230 כ״ס, ה-1630 כולל מספר יתרונות, כמו נפח גדול יותר, לחץ על המכלול ותאוצה חזקה יותר. 

עובדה נוספת שעוזרת לשיפור ביצועי האופנוע הימי היא הירידה של 15 ק״ג במשקל הגוף הכללי הודות לחומר החדשני של PolyTec. המהירות המרבית מגיעה לשיא של מעל ל 100 קמ"ש.

YouTube video

תוספות ושיפורים ב SEA-DOO GTR 230

בנוסף לכוח החדש, ה- Sea-Doo GTR 230 גם מתפקד בצורה שונה הודות לעיצוב גוף חדש. האופנוע מרגיש הרבה יותר יציב. למעשה, בסיבוב של המוטות וגוף האופנוע גם באופן מתוכנן וגם באופן חד וספונטני בתנאים קשים, האופנוע שומר על יציבות רבה ללא הרגשה של שיטוט ללא שליטה. 

הבדל אחד גדול שניתן לראות בעיצוב הגוף הוא החרטום. גוף ה-GTR הוא למעשה קמור קדימה. דבר  שמאפשר לו להיכנס במהירות לסיבובים ועיקולים בתנאי מים שונים.

באשר לשינויים אחרים, ה – Sea-Doo GTR 230 מקבל הרבה מהשינויים והחידושים שהוצגו בעבר בפלטפורמת GTX. כעת הוא קצר יותר אך גם רחב יותר וגם מעט גבוה יותר'. הרוחב הנוסף ופרופיל חדש ונמוך יותר משפרים מאוד את יציבות כלי השיט, במיוחד בזמן מנוחה. כמו ה-GTX, החלק האחורי של המושב והבסיס ניתנים להסרה. כך ניתן להגדיל את הפלטפורמה האחורית לצורך דיג או סתם להשתזף בשמש.

כמו ה-GTX, גם ה-GTR מקבל את מערכת האביזרים הרב-תכליתית  בעלת שקעים שקועים מתחת לפני השטח המאפשרים לרוכבים לחבר מגוון אביזרים בקלות רבה, אביזרים כמו צידנית ותיקי אחסון חצי קשיחים ורכים לציוד נוסף, מקרר גדול של ה-FishPro ועמוד גרירה אופציונלי של LinQ עם שקע ייעודי להתקנה מהירה. תא החרטום גדל לכ-152 ליטר ותא הכפפות הוגדל גם כן ב 7.5 ליטרים נוספים עם תא טלפון עמיד למים.

צורת המושב החדשה מעניקה לרוכב יותר תחושת שליטה, מאפשרת לו להשתמש ברגליו כדי להתייצב בפניות ולהיצמד למושב במים סוערים, בנוסף המושב מספק תמיכה משופרת לגב. ה-Sea-Doo GTR 230 מקבל כעת גם מערכת סאונד פרימיום בעוצמה של 100 וואט וכוללת רמקולים שתוכננו במיוחד כדי להשתלב עם פלטפורמת GTI.

YouTube video

אופנוע ים סידו GTR 230 בהשוואה למתחרים

המתחרה הישיר שלו ממשיך להיות הימאהה GP1800 R HO (לשעבר ה-VXR). ה- GP1800 R HO בעל תחושה של אופנוע מירוץ מופשט יותר לעומת ה- GTR הגוף והסיפון שלו עשויים פיברגלס. נפח מנוע עצום של 1,812 סמ"ק, המעניק לכלי תאוצה חזקה ומהירות מקסימלית בסביבות 100 קמ"ש. הביצועים מדוייקים בצורה מרשימה. שני כלי השיט כוללים מערכות רוורס אלקטרוניות והאטה מהירה.

מפרט טכני של סידו GTR 230

נפח מנוע1630 סמ״ק, supercharged/ תלת צילינדר
מיכל דלק15.9 גלון
שטח אחסון160 ליטר
מס׳ מקומות ישיבה3
אלמוג קינן

כותב המאמר: אלמוג קינן

כחובב רכבים חשוב לי להביא את כל המידע על סוגי הדגמים השונים שישנם כיום בשוק. כמו כן הרבה מהרכבים באתר הם רכבי עבודה, ישנם הרבה סוגים של טרקטורי משא ורכבי שטח.

דגמי אופנועי ים מומלצים