RXP-X 300

הגרסה החדשה של אופנוע ים סידו RXP-X 300 נהנה מירידה משמעותית במשקל, קיבל יותר מקום אחסון, קיבולת דלק גדולה יותר וביצועים והתמודדות משופרים.

כאשר Sea-Doo רק הציגה את ה-RXP-X, זה היה ללא ספק אחד מאופנועי הים עם הביצועים הייחודיים ביותר על המים. וילד, אם. תסובבו את המוטות, תעבירו את המשקל שלכם לחלקו הפנימי של הסיבוב וה-RXP-X ממש יחתוך את המים, הוא מתפתל בקלות בפניות החדות ביותר ובאזורים צפופים במיוחד. בנוסף האופנוע היה בעל ארגונומיה חכמה במיוחד ששיפרה את יציבותו של הרוכב על הכלי.

בסופו של דבר, התחרות בשוק דחפה את אופנוע הים RXP-X לצד, כאשר ה – GP1800R SVHO  של ימאהה כבש נתח משמעותי בשוק חובבי רכיבת ההארדקור של ה-RXP-X. סיד ו החליטו לשנות מעט את הדברים ולהפוך את ה – Sea-Doo RXP-X 300 למרשים עוד יותר ובו זמנית פחות מאיים מבחינת אגרסיביות הביצועים שלו.  

YouTube video

חידושים ב Sea-Doo RXP-X 300

החידוש הזה לא כלל שדרוג לכוחות סוס. ל – Sea-Doo RXP-X 300 יש את אותו מנוע 1630 Rotax בהספק של 300 כ״ס כמו קודמו, מגדש על ומערכת קירור שעוזרים לסחוט כל גרם של כוח. בנוסף קיים שטח אחסון ענק של מעל 40 ליטר.

ירידה במשקל הכלי של 30 ק״ג, קיבולת דלק גדולה יותר של 18.5 גלון, משאבת אימפלר משופרת במיוחד ושכבת יניקה חדשה . כל זה יוצחר יחס משופר בין משקל הכלי להספק כ״ס, מה שמוביל לביצועים משופרים ומהירות מטורפת. 

ה – Sea-Doo RXP-X 300 מיועד גם לרוכב יחיד, אם תרצו חברה מדי פעם, ניתן להוסיף מושב נוסעים ה נצמד היטב למקומו. מושב היחיד תורם לחיסכון במשקל, אבל גם משקף אכיצד רוב הרוכבים משתמשים בכלי. המושב הנוסף בעל אחיזה חזקה יותר והוא כולל גם משענת גב מתכווננת, שניתן להעבירה קדימה או אחורה עבור רוכבים גבוהים או נמוכים יותר, המושב תופס היטב את הרוכב ומונע החלקה שלו. 

המושב בעל הצורה הייחודית של שעון חול, מרווחי רגליים משופעים וכיסי ברכיים עמוקים, מאפשר לרוכבים להשתמש ברגליהם לצורך מינוף ותמיכה ובכך להוריד חלק ניכר מהעומס על פלג הגוף העליון במהלך אותם פניות ופיתולים מטורפים.

ביצועים חדשניים של אופנוע ים סידו RXP-X 300

YouTube video

כשמדובר על פניות חדות ואכזריות, עוד תכונה חדשה משפרת את ביצועי ה  RXP-X הידוע לשמצה. גוף ה-T3 של ה-RXP-X ( צורת T ) היה אהוב בעיקר על רוכבי מרוץ הארדקור, אך נתפס כמאיים על ידי רוכבים שאינם מקצועיים במיוחד. בעיקר כאשר היה מבצע פניות חדות וגסות מדיי עבור אותם רוכבים חובבנים שציפו לתנועה חלקה וזורמת יותר של הכלי. 

העיצוב החדש של ה-T3-R מאפשר לאופנוע לצלוח בצורה אינטואיטיבית ועוצמתית את הפניות, אך כוללת תכונה חדשה המכונה "זימי הכריש". סדרה של חריצים מלוכסנים מעוצבים באמצע גוף האופנוע, אשר מפרקים את המתח של פני השטח ומרככים את הפניות.

התוצאה הכוללת היא אותה נסיעה מוכרת, אך משופרת. השילוב החדש של ההיטלים יחד עם חלוקת המשקל המחודשת ומשאבה הממוקמת במקום אחורי יותר, ה – Sea-Doo RXP-X 300 שט כעת עם קצת יותר חרטום במים, משפר את יכולות הפנייה שלו ומרגיש יציב יותר תחת גופו של הרוכב. בקיצור, ה-RXP-X מאבד כמה מהתכונות האגרסיביות שלו והופך למכונה ידידותית יותר לרוכב, שגם רוכבי ההארדקור וגם הרוכבים החובבנים יכולים להנות ממנה.

סידו RXP-X 300 בהשוואה למתחרים

YouTube video

כאופנוע ים לרוכב יחיד או שני רוכבים, ה- Sea-Doo RXP-X 300 קרוב מאוד לימאהה GP1800R SVHO. בעוד ששני כלי השיט כוללים את תכונת "בקרת שיגור", שנועדה להפחית אוטומטית את החרטום בכדי לצבור תאוצה ומהירות מקסימלית, ימאהה מוסיפה גם תכונת "בקרת פניות" שמזהה מתי הרוכב מוריד מהירות בציפייה לעיקול חד והוא מפיל את החרטום מטה כדי להכניס יותר גוף למים.

לאחר מכן הוא שוב מעלה את החרטום כלפי מעלה לצורך העלאת המהירות הדרושה ביציאה מהפנייה. בנוסף, קיימת גם מערכת סאונד הפועלת על Bluetooth, כמו זו של Sea-Doo שמשתלבת היטב בעיצוב הכללי.

שני האופנועים האלו הם אופנועי הים הקשוחים ביותר והמגיבים ביותר שיוצרו עד כה, הם מספקים ריגוש מוחלט לכל רכיבה. עם זאת, לכל אחד מהם יש את התכונות הייחודיות לו. לא משנה מה תבחרו, פשוט תתכוננו לחייך כמו ילדים לאורך כל הנסיעה.

YouTube video

מפרט טכני של אופנוע ים סידו 300

נפח מנוע1630 סמ״ק, supercharged/ תלת צילינדר
מיכל דלק18.5 גלון
שטח אחסון154 ליטר
מס׳ מקומות ישיבה1/ 2 (אופציאונלי)
אלמוג קינן

כותב המאמר: אלמוג קינן

כחובב רכבים חשוב לי להביא את כל המידע על סוגי הדגמים השונים שישנם כיום בשוק. כמו כן הרבה מהרכבים באתר הם רכבי עבודה, ישנם הרבה סוגים של טרקטורי משא ורכבי שטח.

דגמי אופנועי ים מומלצים