Spark

אם אתם מחפשים את אופנוע הים הזול ביותר בשוק כיום, Sea-Doo SPARK בהחלט עונה על בקשה זו. זהו אופנוע הים השומר על מחיר נמוך ואטרקטיבי. אופנוע ים סידו ספארק מעניק רכיבה מהנה, שובבה ומשלמת לרוכבים חדשים ולמנוסים כאחד. אופנוע זה בהחלט מעלה חיוך על פניהם של הרוכבים מבלי לקרוע להם את הכיס.

סוד ההצלחה של Sea-Doo SPARK

ההצלחה של ספארק טמונה ברשימת התכונות שלו. Sea-Doo הייתה הראשונה שהתחילה להשתמש בחומר מהפכני לצורך ייצור הגוף והסיפון של האופנוע. זהו חומר פוליפרופילן מעורב עם תערובת פיברגלס, החומר הנוצר הוא עמיד מאוד, זול לייצור, קל משקל. בכך הוא הופך את האופנוע לקל יותר וזריז יותר ללא צורך במנוע חזק ויקר יותר ממנוע ה Rotax 900 ACE בנפח של 899 סמ״ק. 

YouTube video

אבל, יש קאצ׳, המנוע של ה – SPARK 2-UP הוא 60 כ"ס, נתון שבהחלט מספק רכיבה מהנה עבור רוכבים מתחילים אבל כזו שכנראה תאכזב רוכבים מנוסים ואגרסיביים יותר. במידה וניתן להגדיל מעט את התקציב, ההמלצה היא לשדרג ל SPARK 3-UP ולנוע ה – Rotax 900 ACE HO. קפיצה ל90 כ״ס מעניקה לרוכב את הכוח הדרוש לו על מנת לרכוב ולהתפתל בזריזות ובקלות עם האופנוע. 

יתרון נוסף של מנוע 90 כ"ס הוא האפשרות לחסוך קצת בדלק על ידי בחירת מצב שייט, מצב זה מאפשר רכיבה ללא צורך בהוספת כוח. בנוסף, קיים מקום אחסון לחפצים אישיים בגודל של 26 ליטר.

מאפייני אופנוע ים סידו ספארק

בעוד שהיחס בין הכוח למשקל והסגנון של אופנוע הים הם הסיבה העיקרית להצלחה במכירות של ה – Sea-Doo SPARK, יש עוד סיבות טובות שכדאי להזכיר. אחת מהן מתמקדת בדילמה של 2-UP מול 3-UP.

אם אתם קונים את ה-SPARK כדי לרכב במים רגועים והדגש שלכם הוא לא על המהירות, ייתכן שה- 2-UP הוא האופנוע המתאים לכם. אבל אם סביבת הרכיבה שלכם נוטה לתנאים מאתגרים, או אתם זקוקים לכוח והיכולת למשוך גולש על מגלשיים או אבובים, מומלץ לשקול לבחור בדגמי הפנאי והספורט הגדולים והחזקים יותר. 

הגוף והסיפון מחוברים זה לזה אטם ומחוזקים עם ברגים (ניתן להסיר אותם יחד עם כל הסיפון בכדי לבצע עבודות תיקון ותחזוקה שונים). המנוע מותקן על לוחות מחוץ לגוף האופנוע, ומשמשת גם כמוסת חום עבור מערכת הקירור במעגל סגור של Sea-Doo. מבחינת המראה החיצוני, האופנוע בעל גימור מט מרשים ומגיע בשני שילובי גוונים שונים.

YouTube video

סידו ספארק בהשוואה למתחרים

בעוד שהספארק הגדיר בעבר קטגוריה חדשה משל עצמו, ל- Sea-Doo SPARK יש כעת מתחרה רציני, ה-EX של ימאהה. ה-EX הוא אופנוע ים תלת מושבי, עם מבנה קונבנציונלי וגימור מבריק, ל – EX יתרון מבחינת הגודל ומבחינת מקומות הישיבה המרווחים, באופן כללי הוא ארוך יותר, מה שהופך אותו למתאים יותר לרכיבה במים סוערים.

לעומת זאת ה- SPARK הוא אופנוע ים שובב ומסוגנן יותר. השוואה מדויקת יותר בין שני הדגמים תהיה השוואה בין ה-EX של ימאהה לבין ה- SPARK התלת מושבי עם מנוע 90 כ"ס ותא אחסון.

כדי לבצע החלטה טובה באמת, חשוב לא לבצע החלטה על בסיס המחיר בלבד אלא על אופן השימוש והצורך שיש לכם באופנוע. מצד אחד ה EX נחשב לבחירה טובה יותר מבחינות רבות, אבל ה-SPARK מנצח אותו בגדול מבחינת שובבות, זריזות כיף וסגנון עיצובי.

מפרט טכני

נפח מנוע899 סמ״ק, תלת צילינדר
מיכל דלק7.9 גלון
שטח אחסון28 ליטר
מס׳ מקומות ישיבה2
אלמוג קינן

כותב המאמר: אלמוג קינן

כחובב רכבים חשוב לי להביא את כל המידע על סוגי הדגמים השונים שישנם כיום בשוק. כמו כן הרבה מהרכבים באתר הם רכבי עבודה, ישנם הרבה סוגים של טרקטורי משא ורכבי שטח.

דגמי אופנועי ים מומלצים