STX 160

אופנועי ים אישיים בטווח מחירים נגיש הפכו להיות בעלי ביקוש רב בקרב קונים רבים. לרוב מדובר באופנועי ים המתגאים במהירויות מספקות, יכולת התמודדות טובה במגוון תנאי מים, ובניגוד לאחיהם העוצמתיים והמקצועיים יותר, הם גם מתהדרים בצריכת דלק נמוכה ויציבה למדי.

גם Sea-Doo וגם Yamaha מקדישים תשומת לב רבה לפלח שוק הזה, קוואסאקי לעומת זאת לא המשיכה לפתח אופנועי ים העומד בקריטריונים אלו. ונותרה עם דגם ה -STX-15F המיושן שלה, זהו אופנוע ים דיי מרשים ביכולתיו, אבל בהחלט ניכר אינו חדיש ומודרני כמו אלו של המתחרים. כעת קוואסקי החליטה לחזור למשחק והציגה את דגמי ה – STX 160 זהו אופנוע ים המעוצב במראה רענן, עם ארגונומיה כללית טובה וביצועים חזקים.

YouTube video

החידושים של STX 160

חידוש הסיפון העליוןושיפור הארגונומיה בצורה ניכרת.גם תנוחת הרכיבה גבוהה יותר. למרות שעדיין שומרים על התחושה המוכרת והקרובה למים של קוואסאקי, הרוכבים זוכים למרווח רגליים משופר ותחושה כללית נוחה יותר. רוכבים גבוהים יותר כבר לא מרגישים כאילו הם נוסעים על אופנוע ים קטן מדיי. 

עיצוב חדש של הכידון משלים בצורה יפה את ארגונומיה המשופרת של המושב. בלוח המחוונים, תצוגה דיגיטלית גדולה קלה לקריאה וכוללת תוספות פונקציונליות המציגות מהירות, סל"ד, רמת הדלק ואף צריכת דלק בזמן אמת.

ה-Kawasaki STX 160 כולל גם מקום אחסון נדיב במיוחד,שטח האחסון הקדמי מהווה 114 ליטר מסך כל ה-133 ליטר. תא כפפות עמיד למים מוסיף מספיק מקום לאחסון טלפון סלולרי ולחפצים אישיים קטנים נוספים. בנוסף, קיימים גם זוג מחזיקי כוסות מול הכידון.

הבסיס המוכר של קוואסקי

המנוע נותר זהה לזה של הדגם הקודם, מנוע בנפח 1,498 סמ"ק של קוואסאקי, עם ארבע צילינדרים. למעשה, הגוף, הלוחיות, הספונסרים והמשאבה נותרו גם הם מהדגם הקודם ומעניקים את יכולת ההתמודדות הטובה מדגם ה"פנאי" עבור הרוכב המתחיל.

לאופנוע מספיק כוח ותאוצה כדי להתמודד עם רוב משימות הגרירה של גולשים ואבובים שונים. הכלי מגיע למהירות של כ 95 קמ"ש.

Kawasaki STX 160 כולל בקרת שיוט, דבר המשמש לא רק לשמירה על מהירות בזמן נסיעות למרחקים ארוכים יותר, אלא גם לשמירה על מהירות קבועה בזמן גרירה. 

ההשמטה הבולטת היחידה היא יכולת ההיפוך/האטה אלקטרונית כמו אלה של סי-דו וימאהה. כרגע קוואסאקי עדיין ממשיכים בדרך המכנית. המערכות מכניות אינן פשוטות או אינטואיטיביות לשימוש כמו המקבילות האלקטרוניות שלהוהן אינן מאפשרות נסיעה לאחור או "בלימה" מהירה. 

בהשוואה למתחרים

Kawasaki STX 160 משתווה בצורה הטובה ביותר ל – Sea-Doo GTI 130, ול -Yamaha VX. עם הספק של כ-160 כ"ס, קוואסאקי מחזיקה בכוח המרבי של כוחות סוס ומגיעה לשיא במהירות המקסימלית מבין השלושה. סביר להניח שיכולת ההתמודדות של אופנועי ים אלו מדורגת בעיקר על פי העדפתו האישית של הרוכב, מכיוון שלכל סירה יש נסיעה אופיינית לה.

ההבדל הגדול יהיה בתכונות. גם Sea-Doo וגם ימאהה מציעות מערכות היפוך/האטה אלקטרוניות שהופכות את התגובה למהירה ואינטואיטיבית יותר. לקוואסאקי יש את קיבולת הדלק הגדולה ביותר, ל Sea-Doo שטח האחסון הרב ביותר על הסיפון. Sea-Doo מציעה את מערכת האביזרים הרב-תכליתית LinQ , ימאהה מציעה תא כפפות גדול ומערכת לחיבור רמקולים, מצלמת GoPro או מערכת GPS.

מפרט טכני

נפח מנוע1,498 סמ״ק, 4 צילינדרים 
מיכל דלק20.6 גלון
שטח אחסון135 ליטר
מס׳ מקומות ישיבה3
אלמוג קינן

כותב המאמר: אלמוג קינן

כחובב רכבים חשוב לי להביא את כל המידע על סוגי הדגמים השונים שישנם כיום בשוק. כמו כן הרבה מהרכבים באתר הם רכבי עבודה, ישנם הרבה סוגים של טרקטורי משא ורכבי שטח.

דגמי אופנועי ים מומלצים