SuperJet

אופנוע ים ימאהה SuperJet החדש כולל שינויים רבים, ביניהם תוספת של מנוע ארבע פעימות המאפשר לכל אחד לקנות אותו. למרות שזהו אינו אופנוע ידידותי לסביבה, ימאהה מעולם לא ויתרה על ה- SuperJet האייקוני שלה. במשך שנים רבות הכלי היה זמין "לשימוש בתחרויותת בלבד". מאחר וטכנולוגיית המנוע שלו לא עמדה בתקני זיהום הסביבה,לכן לפחות מבחינה טכנית, ה- SuperJet לא אמור להיות זמין לצרכן הממוצע.

אחת הסיבות העיקריות לכך שימאהה סירבה להכניס מנוע ארבע פעימות גדול וכבד יותר ל- SuperJet הייתה שהם לא רוצו לפגוע בתחושת הזריזות וקלות המשקל שזכו לשבחים רבים במשך שנים. בקיצור, ימאהה לא הייתה מוכנה להיות גדולה וכבדה יותר. אך הבלתי נמנע סוף סוף קרה. ולמרות שה- SuperJet הפך להיות גדול וכבד יותר, הוא עדיין כלי זריז ושובב ולא פחות חשוב, זמין למכירה לכל מי שרוצה.

YouTube video

עיצוב ושדרוג מחדש

הימאהה SuperJet נראה מעט מגושם במבט ראשון, במיוחד צורת האף והעיצוב הכללי מעניקים לאופנוע סגנון נוקשה, אבל הפרופיל הגבוה יחסית מעל קו החיבור – יחד עם הצבע הלבן נטול גרפיקה כמעט לגמריי, מספקים את התחושה שזה לא ה-SuperJet של פעם.

המטרה של ימאהה הייתה לשמור על ה-DNA המקורי של SuperJet. האופנוע היה צריך להרגיש קליל, מהנה וזריז. ימאהה סופרג׳ט הפך לגדול במידה ניכרת. הוא ארוך יותר ב-7.5 אינץ', רחב יותר ב-3.2 אינץ', גבוה ב-5.0 אינץ' וכבד יותר ב- 31 ק״ג מהדגם הקודם.

אבל, בהשוואה למתחרה היחיד שלו, הסופר ג'ט נחשב לקטן וקליל. הקאווסאקי כבד יותר ב-65 ק״ג פאונד וארוך יותר ב-8.8 אינץ'. ה- SuperJet החדש אולי גדול יותר ממה שהמעריצים רגילים אליו, אבל בשוק ארבע הפעימות, הוא נחשב לקטן מבין הדגמים הזמינים בהפרש משמעותי.

ביצועים של ימאהה סופר ג'ט

השינוי המשמעותי ביותר שך ימאהה, כמובן, הוא המנוע. מנוע בנפח 1,049 סמ"קתלת צילינדר TR-1 ארבע פעימות, עם 100 כ״ס. למנוע הזה עדיין יש מומנט מצויין, תאוצה חזקה ומהירות מרבית של 87 קמ"ש., ניתן לשלוט במהירות המרבית באמצעות הפעלת מצב ה-L של ה- L-Mode.

הימאהה מרגיש מהיר וזריז, מבצע פניות חדות באמצעות שליטה נוחה בכידון ובאמצעות נטייה אינטואיטיבית שלו. למעשה, כלי השיט מתמודד טוב ומהר יותר ממה שגודלו מרמז. עיצוב הגוף החדש שטוח ומוקף כעת בפסים בולטים שעוברים לכיסים קעורים. החרטום מורם גבוהה יותר והתוצאה הכללית היא יציבות מוגברת, אבל גם תחושה מהירה ומגיבה יותר בעת פניות.

בעוד שרוכבים המחפשים ביצועים יעריכו את האגרסיביות, העמידה הרחבה יותר ואת היציבות הכללית של כלי השיט הוא במקביל גם ידידותי יותר לרוכבים מתחילים מבעבר. 

YouTube video

ימאהה SuperJet מול המתחרים

המתחרה היחיד של הסופר ג'ט הוא הקווסאקי ג'ט סקי SX-R. הימאהה עדיין מרגיש זריז ומהיר יותר. איתו ניתן לקפוץ במים, לתמרן בין הגלים ולשלוט יותר על הכלי. ה-SX-R מעולה לצורך גרירה של גולשים במהירות גבוהה. עקומת הכוח של הקוואסאקי היא ליניארית יותר, עם התקדמות חלקה עד למהירות המרבית, הימאהה קצת יותר תגובתית, במיוחד בתחילת ההאצה. 

אבל הקוואסאקי בהחלט גדול וכבד בהרבה. מבחינת מראה, הקוואסאקי גדול יותר והוא ללא ספק המלוטש מבין השניים, הימאהה אף נראה מגושם בהשוואה אליו. 

הקוואסאקי מגיע למהירות מירבית של כ- 97 קמ״ש, בעוד הימאהה מגיע ל- 87 קמ"ש. המהירות המרבית של הקוואסאקי יכולה להרגיש מאיימת יותר עבור רוכבים מתחילים ובינוניים, בעוד ה- SuperJet מעניק יותר תחושת ביטחון.

מפרט טכני של ימאהה סופר ג'ט

נפח מנוע1049 סמ״ק, 4 פעימות  
מיכל דלק5 גלון
מס׳ מקומות ישיבה1
אלמוג קינן

כותב המאמר: אלמוג קינן

כחובב רכבים חשוב לי להביא את כל המידע על סוגי הדגמים השונים שישנם כיום בשוק. כמו כן הרבה מהרכבים באתר הם רכבי עבודה, ישנם הרבה סוגים של טרקטורי משא ורכבי שטח.

דגמי אופנועי ים מומלצים