Ultra 310R

אופנוע ים קוואסקי Ultra 310R  כבר די מוכר בקרב חובבי הביצועים. חלק גדול מתכונות האופנוע קיימות כבר שנים. אך זה לא אומר שלא בוצעו שינויים. דווקא להפך, בוצעו שינויים רבים, אך רובם התרחשו מאחורי הקלעים, שיפורי מנוע ששיפרו מאוד את הביצועים והגברת האמינות של מנוע ארבע פעימות בנפח 1,498 סמ"ק. כל אלו בתוך גוף אופנוע מוצלח במיוחד, מספק חיית מים מדהימה.

ביצועים ומאפיינים של קוואסאקי אולטרה 310R

YouTube video

חלק ניכר מההצלחה של כל דגמי האולטרה הוא עיצוב גוף האופנוע. גוף הכלי בעל צורת V עמוקה ונוכחת במיוחד, עם זווית ירידת מים המאפשרת לו ממש להפריד בין הים לגוף. ה- Kawasaki Ultra 310R הוא אחד מאופנועי הים הבטוחים והיציבים ביותר עבור תנאי אוקיינוס וים פתוח. יחד עם זאת, זה גוף האפנוע יכול גם להחזיק את עצמו ביציבות ושלווה רבים במים שקטים. 

הארגונומיה משתלבת היטב עם הזריזות של גוף הספינה. המושב דק יותר ממושבי האולטרה הסטנדרטיים, כעת נוח יותר לרוכבים לאחוז בו עם הירכיים ולהשתמש ברגליים כדי להגביר את היציבות והשליטה תוך הפחתת העומס מפלג הגוף העליון. בנוסף לכך שופרה גם האחיזה של הרוכב ומניעת החלקה של הרגליים מהמקום. 

הכידון מעוצב בהשראת מירוץ. עם מראה שלד חשוף, צוואר אלומיניום וכידון חשוף עם רפידת מוטות רחבה. למרות שהזווית אינה מתכווננת תוך כדי תנועה כמו דגמי בדגמי האולטרה אהחרים, היא מספקת כמות מפתיעה מאוד של כוונון עבור רוכב הרוצה למצוא את המיקום הנוח עבורו ולנעול אותו כך. קיימים 12 מצבים לבחירה של התאמת גובה.

כוח וביצועים של אולטרה 310R

החלק השני בהצלחתו של הקוואסקי Ultra 310R הוא במנוע הנמצא שמתחת למושב, מנוע ארבעה הצילינדרים בנפח 1,498 סמ"ק שצוכר בקרב אופנועי הים של קוואסאקי כבר שנים.

עם תוספת של מגדש על ומצנן ביניים גדול, ה-310R מפיק 310 כ״ס. בנוסף הוא גם מייצר דחף מרשים מאוד והפעלת לחץ על המצערתבהחלט תציג את עוצמתו האדירה של האופנוע ותקפיץ אותו החוצה בקלות ובעוצמה מכל חור בו הוא נמצא. האולטרה מגיע למהירות מקסימלית של כ – 108 קמ"ש, בעוד שגוף ה-V העמוק עשוי להשפיע מעט על המהירות המרבית, בתנאי מים טובים הוא בהחלט יכול להגיע למהירויות גבוהות עוד יותר.

עם כוח רב ומשקל עצמי של כמעט 476 ק״ג, המומנטום של כלי השיט יכול להרתיע רוכבים שאינם מנוסים. בשיחרור המצערת האופנוע עדיין עובר מרחק לא מבוטל עד לעצירה. החיסרון העיקרי בו הוא שלא קיימת בו מערכת האטה אלקטרונית כמו iBR של סי דו או RiDE של ימאהה.

קוואסאקי ממשיכה לדבוק במערכת היפוך ידנית שעובדת די טוב במהירות נמוכה, אך היא בהחלט לא נוחה כמו iBR או RiDE, בעיקר מכיוון שהיא מחייבת את נהג האופנוע להסיר יד אחת מהכידון כדי לתפעל את הידית.

נוחות ופרקטיות של אופנוע ים אולטרה 310R

YouTube video

למרות שהקוואסקי Ultra 310R הוא אופנוע ים המיועד לביצועים, יש לו גם תכונות של נוחות ופרקטיות. אפשרות לבקרת שיוט המתאימה מאוד לרוכבי הפנאי. מאפשרת לרוכבים למצוא את המהירות המועדפת עליהם ולנעול אותה באמצעות כפתור הנמצא על הכידון. 

מיכל דלק בנפח של 20.6 גלון נחשבת לקיבולת גדולה במיוחד בעיקר עבור כלים המיועדים לספורט וביצועים. האולטרה גם ידידותי במיוחד לאחסון ציוד, ומציע 212 ליטר של אחסון כולל. המכשיר המגנטי למניעת גניבת מפתחות הופך את האופנוע לידידותי יותר לטיולים רחוקים, ומאפשר לכם להשאיר את כלי השיט בחוף הים או שפת המים עם פחות דאגות.

מפתח משני שולט במהירות האופנוע בפעמים שבהן מאפשרים לרוכבים אורחים להשתמש בכלי ורוצים לשמור על בטיחותם ובטיחות הכלי על ידי הגבלת המהירות המקסימלית. 

בהשוואה למתחרים

גם ה- RXT-X של Sea-Doo וגם ה- FX SVHO של ימאהה הם המתחרים העיקריים של האולטרה. גם הם מספקים נסיעה מרשימה מאוד בתנאי מים גסים, זריזות רבה, אספקת כוח חזקה ומושבים שמצמידים את הרוכב למקומו. ניתן להקטין את משקלו של הסידו RXT-X עוד יותר על ידי הסרת החלק האחורי של המושב, או שניתן להוסיף תוספות כמו צידנית לרכיבות ממושכות באמצעות מערכת האביזרים LinQ על הפלטפורמה האחורית.

הימאהה FX SVHO מתהדר במנוע בנפח הגדול ביותר בתעשייה, הכוח והמומנט הטובים ביותר שהציעה ימאהה עד כה, גוף קל משקל ותצוגת מסך מגע מגניבה. בנוסף הוא מאפשר הוספת רמקולי Bluetooth אלחוטיים, מצלמת GoPro, או אפילו מערכת GPS או מאתר דגים בקלות רבה.

מפרט טכני

נפח מנוע1,498 סמ״ק, 4 צילינדרים עם מגדש על
מיכל דלק20.6 גלון
שטח אחסון212 ליטר
מס׳ מקומות ישיבה3
אלמוג קינן

כותב המאמר: אלמוג קינן

כחובב רכבים חשוב לי להביא את כל המידע על סוגי הדגמים השונים שישנם כיום בשוק. כמו כן הרבה מהרכבים באתר הם רכבי עבודה, ישנם הרבה סוגים של טרקטורי משא ורכבי שטח.

דגמי אופנועי ים מומלצים